Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
 
A A A K
SmodBIP
To jest wersja archiwalna z dnia 20.02.2011, zobacz aktualną wersję tej strony.
Zmiany wprowadzono z powodu: Aktualizacja treści

Rejestry, ewidencje, archiwa

Zespół Szkół – Centrum Edukacyjne w Więcborku
ul. Pocztowa 16 b
89-410 Więcbork

Podstawa prawna:

  • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 marca 2005r w sprawie zasad wydawania oraz wzorów świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, sposobu dokonywania ich sprostowań i wydawania duplikatów, a także zasad legalizacji dokumentów przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranicą oraz zasad odpłatności z wykonywanie tych czynności.
  • Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r (Dz. U. z 2002r Nr 101 poz.926) o ochronie danych osobowych.
  • Statut Szkoły.
  • Wewnątrzszkolny System Oceniania.


Informacja o prowadzonych w szkole rejestrach, ewidencjach i archiwach oraz o sposobach i zasadach udostępniania danych w nich zawartych.

W szkole prowadzone są rejestry, ewidencje. archiwa:

  • Księga zarządzeń dyrektora szkoły,
  • Księgi inwentarzowe,
  • Rejestr pracowników,
  • Ewidencja akt osobowych pracowników
  • Ewidencja zastępstw,
  • Protokoły Rad Pedagogicznych , Rady Rodziców,
  • Protokoły z posiedzeń Komisji Zdrowotnej,
  • Ewidencja zajęć pozalekcyjnych,
  • Księga uczniów,
  • Księga dzieci zamieszkałych w rejonie szkoły,
  • Księga druków ścisłego zarachowania
  • Rejestr legitymacji szkolnych
  • Rejestr legitymacji pracowniczych,
  • Rejestr korespondencji,
  • Ewidencja czasu pracy,
  • Ewidencja pieczęci i pieczątek,
  • Ewidencja wyjść służbowych,
  • Zestawienia raportów miesięcznych stołówki szkolnej,
  • Dokumentacja HACCAP,
  • Dokumentacja oceny ryzyka zawodowego,
  • Rejestr wypadków przy pracy i wypadków uczniów,
  • Archiwum dokumentacji szkolnej.

Sposób udostępniania:

  • Osoba starająca się o wgląd do dokumentów powinna złożyć podanie w sekretariacie szkoły.
  • Nauczyciele i pracownicy szkoły mogą ustnie zgłosić prośbę o wgląd na miejscu do dokumentów dotyczących spraw osobistych lub szkolnych z zachowaniem Ustawy o Ochronie Danych Osobowych.
  • Sporządzane są odpisy świadectw uczniów, którzy ukończyli szkołę oraz odpisy świadectw pracy pracowników zwolnionych po uprzednim złożeniu podania o wydanie w/w świadectw.

Dokumentacja klasowa:

  • Dzienniki lekcyjne,
  • Sprawdziany, prace klasowe, testy,
  • Zeszyty uwag,
  • Protokoły z zebrań klasowych.

Nauczyciel powinien umożliwić dostęp rodzicom do wyżej wymienionych dokumentów z zachowaniem Ustawy o Ochronie Danych Osobowych,

Wychowawca powinien umożliwić wgląd rodzicom do dokumentów szkolnych dostępnych w bibliotece szkolnej.

  • Statut Szkoły,
  • Wewnątrzszkolny System Oceniania,
  • Podstawy Programowe,
  • Protokoły Rady Rodziców ( w sekretariacie szkoły).

Wydawanie zaświadczeń i duplikatów:

Szkoła wydaje świadectwa, dyplomy, zaświadczenia i inne druki szkolne według zasad określonych w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu, powołany na wstępie.
Ponadto szkoła na wniosek ucznia lub absolwenta, może wydać zaświadczenia dotyczące
przebiegu nauczania.


Sposoby i zasady udostępniania danych zawartych w rejestrach i ewidencjach:

Dokumenty udostępniane są powoływanym do tego organom kontrolującym na terenie placówki.



Opublikował: Leszek Fijas
Publikacja dnia: 20.02.2011
Podpisał: Leszek Fijas
Dokument z dnia: 20.02.2011
Dokument oglądany razy: 1 236